معضل آلودگي هوا ، نيازمند برنامه ريزي طولاني است !
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
معضل آلودگي هوا ، نيازمند برنامه ريزي طولاني است !
نوشته شده در پنج شنبه 10 اسفند 1391
بازدید : 339
نویسنده : محمدرضا علیمردانی
مشکل آلودگي هوا نيازمند برنامه ريزي بلند مدت است و راهکارهاي موقت تنها هزينه هاي اضافي را بر کشور تحميل مي کند.
محسن عليمرداني عضو کميسيون اجتماعي مجلس در گفتگو با صدخبر در رابطه با افزايش غلظت آلاينده ها در پايتخت تصريح کرد : مسئله مي بايست در وسعت بزرگتري ديده شود ، چرا که اقدامات مقطعي در زمينه حل آلودگي هواي تهران راه گشا نخواهد بود.

وي افزود : اگر به راهکارهاي ميان مدت و بلندمدت بي توجهي شود ، شايد شرايط بحراني تر از آنچه هم اکنون با آن روبرو هستيم ، خواهد بود.

نماينده مدرم زنجان ضمن بيان اينکه معضل آلودگي هوا حل شدني است افزود تعطيلي هاي شهر تنها مي تواند يکي از مسکّنهاي موقتي باشد و مي بايست راهکارهاي ديگري را در نظر گرفت ،‌ چرا که تعطيلي شهر خسارات اقتصادي زيادي را به مردم و دولت وارد خواهد کرد .

وي توسعه مترو را يکي از مهمترين راه حل ها عنوان کرد و اظهار داشت : تکنولوژي مترو بحثي است که در جهان اتفاق افتاده و نيز در ايران زيرساخت هاي آن انجام شده است . چنانچه به سرعت اجراي آن افزوده شود مي تواند گزينه مناسبي براي حل معضل آلودگي هوا باشد .

عضو کميسيون اجتماعي با اشاره به افزايش روز به روز جمعيت تهران گفت ‌:‌ اگر مهاجرت از شهرهاي ديگر به تهران همچنان ادامه يابد و مهاجرت معکوس اتفاق نيفتد ، معضل آلودگي هواي تهران روز به روز بدتر خواهد شد.

وي توجه به توسعه زيرساخت هاي جاده اي در دو طبقه کردن خيابانها و تونلها را راه حل ديگري دانست و اظهار داشت با اين روش مي توان مشکل ترافيک را تا حد زيادي کاهش داد.

وي در آخر خاطرنشان کرد اگر شهرداري بتواند تعداد اتوبوسهايي که در نقاط مختلف شهر تردد مي کنند را افزايش دهد به نحوي که ازدحام در اتوبوسها کاهش يابد تعدد وسايل نقليه نيز کاهش پيدا خواهد کرد و مي توانيم با استفاده از آن فرهنگ نامناسب تک سرنشيني را از جامعه مان حذف کنيم.

 




:: برچسب‌ها: معضل آلودگي هوا , محسن , علیمردانی ,



مطالب مرتبط با این پست
.